11 april 2017

Minou en Rosamunde 🌺

Minou heten deze. Het zijn mini-lijsepopjes: (slechts) 34 cm lang, maar niet voor de poes. De linnen jurkjes met de gehaakte kant-sjaaltjes zorgen voor een Frans gevoel. Echte Parisiennes zijn het. Het garen voor de sokjes en sjaaltjes is van wol dat steeds overgaat in andere kleuren. Vandaar de twee soms wat verschillend gekleurde sokjes. Verrassend toch?

Minou hazelnoot (#1) (niet meer beschikbaar) en blond (#2)

Van de andere Rosamunde poppen heb ik nu nog maar eentje over (#3, uit dit bericht). Gelukkig had ik nog wat van de mohair waar de haren van zijn gemaakt. Dat is nu op en niet meer te krijgen. Dit zijn dus de laatste twee roze Rosamunde poppen. Zo blijven mijn lijsen toch behoorlijk uniek.

Uniek zijn ze trouwens allemaal. Elke pop heeft weer een andere uitstraling. De materialen zijn ook snel op omdat het grotendeels om vondsten gaat op bijzondere markten of bij kringloopwinkels. 

De wol haal ik vaak in de wolwinkeltjes Weldraad of de Afstap in Amsterdam. Daar kan ik rustig ronddwalen - totaal betoverd door de prachtige wolsoorten die ze verkopen. Voor een damestrui vaak erg kostbaar, maar een poppentruitje is goed te doen.

Rosamunde roze (#4) links (niet meer beschikbaar) en Rosamunde bordeaurood (#5) rechts 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten