11 april 2013

lente


Ik zag de plaat hangen in de etalage van het "Grote avontuur"in de Haarlemmerstraat. Meteen verliefd! Wat een heerlijk lentegevoel op een dag dat de koude oostenwind je in maart nog steeds de bibbers gaf. Het is een oude schoolplaat uit Frankrijk. Ik weet zelf nog wel dat ik in plaats van naar de juf te luisteren constant weg zat te dromen bij die prachtige schoolplaten van Jetses, Koekoek en W.G van der Hulst. Ik heb evengoed nog wel leren lezen toen. Eigenlijk verveelde ik me denk ik nu en ben veel tijd doorgekomen  met dagdromen.Toen ik kon lezen las ik altijd hoofdstukken vooruit met het risico dat ik weer niet wist waar we waren bij de klassikale leesbeurt. Een 5 voor gedrag prijkte op mijn rapportje, weet ik nog wel. Gelukkig konden mijn ouders daar wel om lachen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten